tisdag 2 april 2013


 





  
Nu var det ett tag sen jag skrev något inlägg. Jag har snöat in lite på mina lite udda grejer.
Jag drejar ofta en skål som jag använder som bas
för mitt verk, därefter drejar jag olika "lökar" som
jag fäster i skålen. Jag tycker om att kavla in spets
i leran, det blir så fina mönster samt att trycka
bokstäver till ord. Jag har tidigare skrivit engelska ord
för jag tycker att engelskan är vacker men sist skrev
jag svenska ord och det funkade riktigt bra det också.
Man kan undra varför jag gör dessa grejer, det finns
ingen bruksfunktion men jag tycker det är så roligt att
göra dem och många har sagt att det tycker om dem så
funktionen kanske är att glädja någon!
 

Här är "Kärlek och glädje" i koboltblåglasyr,
min favoritglasyr. Vill du se den på nära håll
är du välkommen till min verkstad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar