måndag 24 november 2014

I dag har det hänt!

För ett bra tag sen försökte jag mig på att dreja muggar men det blev inte några utan slutade med att jag gjorde en serie jag kallar för Joy. 
Jag fick inte till muggarna som jag ville ha dom så jag drejade massa annat som ofta blev som små lökar. Jag satte ihop dom, använde mig av spetsmönster och bokstäver. Detta var när jag gick påbygg i Mullsjö och jag och tre studievänner hade utställning i Jönköping. Jag hade med mina tidiga Joy-alster på utställningen. Jag har utvecklat Joy serien och ny har de fått ett lite annat uttryck.


Men idag bestämde jag mig för att nu ska det ske! (Jag har gjort några få muggar men inte känt nån riktig glädje när jag gjort dom, mycket trix och fix inget flyt alls).
Dags och testa om jag fixar att dreja muggar. Kanske det kan bli lite julklappar?! 


Det blev 14 stycken! Vilken lycka när det bara funkar! Jag la en blöt disktrasa på drejskivan, satte dit en gipsplatta på den, satte klösen och drejade som en toka. Galet va skoj det va! Det var detta inlägget det. Återkommer en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar