söndag 7 december 2014

Julkrubban

Idag har Söndaxgänget i vår kyrka haft terminsavslutning med vernissage. De har gjort en fantastiskt fin julkrubba! Jag fick ju vara med på ett hörn eftersom dom kom til min verkstad en söndag och tillverka de fina figurerna i lera till krubban och ledarna knepade och knåpade i fredagskväll för att färdigställa den. Idag läste barnen och en ledare en fin tolkning av julevangeliet och sjöng härliga julsånger. Jag kände mig så stolt över att fått vara med och hjälpa till, det föll på min lott att skröjbränna, glasera och glasyrbränna. Det var härlig glädje när vi träffades i dag! Det är så roligt att se när barn kommer i gång och skapar och när de stolt fick presentera sina alster. 


Jag har drabbats av trälig förkylning för tredje gången i höst och deppar lite för det men ser med glädje tillbaka på förmiddagen och ska ta nya tag i verkstan imorgon bara orken kommer. Hörs en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar