lördag 28 mars 2015

En fin dag!

Ja idag har varit en fin dag! 
Började den med hotellfrukost med bästa svärdottern i Jönköping. (Tack vännen Anna för att sonen sålde Restaurangchansen!) 
Väl hemma igen var det dags att göra sconesdeg för i eftermiddags hade vi Afternoon Tea i vår kyrka. Gabriella Mellgård talade om Pilgrimsträdgård, vilket var väldigt intressant.
Nu är det soffan som gäller men jag kom på att jag inte bloggat på länge, därav detta inlägg. 

Jag tömde ugnen i går kväll och tänkte att det är vackert med terrakotta. Jag har gjort en heldel grejer i röd lera och inser att jag tycker så mycket om det.


I morgon får vi besök från Kalmar län, en barndoms kamrat med sambo, åh vad jag längtar!
På måndag får jag ta tag i glaseringen av alla grejer. Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar