torsdag 30 oktober 2014

Helgen har gått och snart kommer nästa!

Det var riktigt roligt förra helgen med många barn och några vuxna som provade på drejning på Fenix 2 i Vaggeryd. Jag hade förmånen att samarbeta med Joakim Persson, en fena på att dreja! Det är gott att möta någon som också har intresse för keramik! 


I tisdags glaserade jag för fullt och körde igång en ugn men ....


Allt fick inte plats... Suck!
Det får väl stå och vänta ett tag till nästa glasyr ugn.

I morse öppnade jag ugnen! Skräck kom över mig! Jag har testat en ny grej, pensla på järnoxid på några löv, tänkte att det blir nog kalas! NOT!!!!
Det hade krupit av skärven och lyckats kladda ner två sättplattor!
Ingen bra start på den här dagen. 
Hoppas maken kan hjälpa mig med vinkelslipen och fixa till plattorna.

Önskar att humöret blir bättre under dagen... Vet att det kommer ett glatt gäng ikväll när jag har torsdagsöppet så ja litar på det som humörhöjare iaf!
Nog med depp dags att gå och jobba på förskolan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar