torsdag 26 februari 2015

Idag är det torsdag!

Ja idag är det torsdag och jag är i butiken Finrummet i Jönköping och jobbar. Det är ganska lugnt så jag hinner med ett blogginlägg, det var ett tag sen sist. 
Jag hade ett fantastiskt besök av en av mina lärare från Mullsjö folkhögskola på sportlovet och jag frågade alla frågor jag kom på och fick mer att fundera på. Så härligt att dela flera timmar med en så otroligt kunnig person, Jeanette du är toppen! Vi testade min "nya" ugn, nja den är från början av åttiotalet men ny för mig. En elektriker va här och fixade elen så jag tänkte att det blir ju toppen att Jeanette kommer och hjälper mig igång med ugnen. Det började bra men ugnen gick inte upp i temperatur så jag fick ringa elektrikern igen. Det var en slinga som gått av så efter lagning av den så funkade det bättre men lite funderingar finns det än på hur jag ska ställa in temperaturen när jag ska skröjbränna. 

Nåja utmaningar är ju alltid bra!

Kursgänget glaserade i måndags och det var fullt ös kan jag lova! Jag packade ugnen och körde den, i morse tömde jag den och grejerna är så fina. Jag körde igång en omgång till eftersom allt inte fick plats i första ugnen, så på måndag när kursavslutningen är så får alla se sin fina grejer! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar