söndag 8 februari 2015

Tiden går...

Det har passerat några dagar i all hast sen jag bloggade senast. Kursgänget har gjort sin andra kväll och imorgon kommer dom igen. En "gammal" ( oerhört mycket yngre än mig men hon gick förra kursen därav "gammal") kursdeltagare kom för lite drejtips och jag tyckte det va så mysigt, det är ju lite ensamt när jag jobbar själv. Jag har kört en skröjugn, glaserat och kört en glasyrugn. Öppnade ugnen i eftermiddags och var tacksam för "Herrklubbens" grejer blev riktigt fina! 

Jag körde några glasyrprover men dom blev inte så värst bra. Jag blandade bland annat en grön glasyr som "kanade" av skärven, inte kul alls. Undrar vad som gått fel? Kanske för hög temperatur eller?  Nåja ja får finbesök på torsdag av experter så jag får ladda med alla frågor då! 
Men mina grejer blev jag nöjd med i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar