lördag 5 september 2015

Att inläggen skulle hagla ...det va visst att ta i!

Men nu dyker ett inlägg upp i alla fall!
Det har hänt lite av varje i Pukarp men allt det ska jag inte ta upp här.

Men lite glimtar kan jag bjuda på!
I måndags körde jag igång keramikkursen. Så roligt att ha ett gäng som vill lära sig mer om lera och skapa för fullt. 

Jag jobbade på Finrummet i Jönköping i onsdags och fyllde på med lite Lottas Keramik/Keynemo Design alster. 


I går var jag i Värnamo för att få lite information om Skördefesten den 26/9. Jag ska vara med och visa i deras gamla keramikhytta hur man drejar på sparkskiva. Det lär bli spännande för jag har inte gjort det innan. Man måste ju ställa upp ;)

Senare på kvällen kom ett gäng tonåringar till byn. Dom fick fiska, skjuta lerduvor och till sist... bäst av allt fick dom skapa i lera!
Vilka grejer det blev!


Det kommer hända grjer i verkstan i morgon med men det får jag återkomma med.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar