tisdag 6 januari 2015

Bra start på verkstads året!

Jag har haft många trevliga människor på besök i verkstan de senaste dagarna, och det är toppen! 


Det är så roligt att alla oavsett ålder kan göra fina och festliga saker i lera!

Idag har det inte tillverkats någonting vid arbetsbordet utan det har pratats och fikats! Det var äntligen dags för keramiknördträff! Det var så härligt att träffa underbara vänner med samma intresse för keramik som jag. Vi har alla gått på Mullsjö folkhögskola och håller på med keramik i lite olika omfattning.
Tänk vad givande det kan vara att fundera på glasyrer och bränntemperaturer! Kanske inte vad alla gillar men jag gör det i alla fall!

1 kommentar:

  1. Hej Lotta!
    Roligt att följa alla dina berättelser och eventyr. Vi kommer upp den 25 januari och jag tänker 'leka med lera' då. Vad blev det av mina alster? Iaf ses vi då!
    Kram,
    Rikie

    SvaraRadera