torsdag 15 januari 2015

True love...

Ja visst är det "true love" till leran för min del MEN det är lite baltigt i bland.
Jag har sparat på mig mycket torr lera som misslyckade grejer och spill som blir när man beskickar så ja tänkte att nu var det nog dags och ta tag i det. Man kan ju alltid återvinna leran som inte är bränd så jag hällde på massa vatten i plastbacken där all torr lera var och lät det stå flera dagar. Jag har sen lagt upp den blaskiga massan på gipsskivor, väntat någon dag och sen när leran torkat till lite lagom har jag lagt det i hinkar för att vänta på en date med lerkvarnen. 


Jag kan bara torka lite i taget för jag har bara några små gipsskivor att lägga det på men nån gång (förhoppningsvis i början på nästa vecka) blir jag väl klar. Det kommer att bli en låååång date med lerkvarnen inser jag, har redan nu 4 10liters hinkar med lera. Jag är inte sysslolös iaf! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar