måndag 19 januari 2015

Helgen som gick fort!


Helgen som gick var riktigt trevlig med många olika inslag. I fredags em bar det av till Stockholm med min bror, svägerska och make. Vi åt på ett italienskt ställe i gamla stan efter att vi checkat in på hotellet. Hotellfrukosten på lördags morgonen va inte fel!!!! Därefter bar det av till Formex-mässan! Va mycket det fanns där då! Det var intressant att se att nu har den vita chabby-stilen byts ut till mer färg, mycket pastell. Jag kom på att jag måste nog försöka blanda en rosa  och en mintgrön glasyr, så jag hänger med i trenderna ;)! Det var roligt att se allt men dagens höjdpunkt var att få träffa Nettan en god vän från Skillingaryd som bor i Stickholm sen massa år tillbaka. 


Med massa intryck och idéer med oss hem åkte vi hemåt till Småland igen och var hemma på kvällen.
Söndag förmiddag var jag i Vaggeryds Missionskyrka och lyssnade på kören G-sus (min man är med och sjunger i den kören) och efteråt träffade vi många goa vänner. Härligt med gamla och nya bekantskaper! 
Senare åkte vi till min skogsfastighet för att kolla om det fällts mycket skog när det stormade, som tur var hittade vi bara en tall. 
Väl hemma igen kollade jag leran på tork och nu är det 5 hinkar med lera som måste köras i kvarnen. 
Ser tillbaka på helgen med tacksamhet och tänker att det är roligt att ha fullt upp men det är ju inte tokigt att ta det lugnt ibland oxå?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar