lördag 24 januari 2015

Herrbesök

För första gången i Lottas Keramiks historia har jag haft workshop med en herrklubb! Jag har ju haft barnkalas, möhippegäng, syjuntor och tjejkompisgäng under åren som gått men aldrig ett gäng med bara killar. 
Det gick bra det med och dom var riktigt duktiga på att dreja!!! 
Så glad att fler upptäcker min verkstad!


Jag har gjort några rosa glasyrprover också men jag vet inte om jag är nöjd eller inte?! Jag blandade i rödfärgkropp i blöt vit glasyr, resultatet kändes lite "mjölkigt" men det kanske blir annorlunda om jag blandar färgkroppen i vitt glasyrpulver. Jag får testa det och återkomma med resultatet!


1 kommentar:

  1. Tack för att vi fick komma. Det var jättetrevligt och något vi kan rekommendera andra herrar att göra! Mvh Erik Ryd

    SvaraRadera